7. aug. 2013

Sommerferie 2013 - Baljebo

Den sidste uges ferie for os denne sommer brugte vi i Baljebo - vores eget lille primitive sommerhus. Årets projekter var en masse havearbejde og at bygge et legehus (det var købt allerede i påsken, men hele påsken regnede jo væk). Baljebo har ikke indlagt varmt vand, så da Robin blev 40 sidste år fik han et vildmarksbad som vi tænder op i og nyder hver aften når vi er der - og yep, vi er sådan lidt 70'er flippede og bader nøgne med vores børn...
Havearbejdet bestod blandt andet i at jeg brugte et par timer eller 5 sammen med en af mine bedste venner - min motorsav. Det lyder nok mærkeligt at den er en af mine venner men jeg ELSKER virkelig at fælde træer og få styr på grunden. Jeg arbejdede et år i skoven som skovarbejder tilbage i 1999/2000 og har derfor styr på saven og en stor kærlighed til træer, som vi heldigvis har en masse af ved Baljebo:
Årets helt store projekt var at bygge legehus - mere om det en anden gang, men her spiser Olivia kiks oveni byggetegningerne og spiser is i den ikke færdige indgang:
Og som altid er køkkenbordet Olivias favorit sted at spise:
Og så er der lige det med maden - vi griller meget om aftenen når vi er i Baljebo, men der skal jo også mad ned på flere tidspunkter af døgnet og i den varme vi har haft, har appetitten ikke været stor. Derfor har vi fjollet lidt og lavet "skør mad" = boller med slikpålæg og den ene dag frit valg i køleskabet, hvor Olivia valgte jordbær og sprødstegt bacon....
I det store gamle kirsebærtræ hænger vi forskellige ting op - i øjeblikket hænger der ringe. Philip abede rundt i dem og så ville Olivia også prøve:
Pga varmen legede vi en masse med vand - forskellige havevandere, vandkander og en kæmpe balje.
Og årets hit har helt klart været en lille sæbeboble-maskine og en sæbeboble-pistol:
(...og så sneg der sig lige et par billede af legehuset ind - men kan I ikke lade som om I ikke har set dem...bare indtil jeg har skrevet om da vi byggede det...)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...