27. dec. 2013

Barselsgave

Min gamle spejder-veninde er lige blevet mor - for 2. gang. Tror ikke lige at vi forestillede os som mødre til to, dengang vi rendte og lavede kurser for unge spejdere som kun var lidt yngre end os selv.... Men vi mistede kontakten i nogle år - genfandt hinanden i et online krea-forum og her i blogland. Anette blogger nemlig på Bisserøv. Lille Vibe kom til verden lige før jul og jeg har drønet barselsgaven gennem maskinen. Jeg havde lovet at sy en kurv til bleer, men syntes ikke at det var nok, så ville lige sy en lille ting til - og så greb det om sig. Så her er hvad jeg sender mod Århus - først den lovede blekurv i bomuld og voksdug:
Vibe får også et par bukser og en heldragt i en skøn jersey fra JNY.se. Jeg ved Anette er til farver med skrald på, så jeg gav den hele armen, med både dino-jersey og flere farver rib. Dragtens mønster er mit favorit Mustika fra Ottobre og bukserne er et ukendt mønster fra min mors gamle mønstermappe:


Den nybagte storesøster (Bisserøven) skulle ikke snydes, så en hængerøvs hue aka baggy hue røg også igennem maskinene - i matchende stof. Den er foeret med striber og kan vendes - eller foldes op, hvis den ikke skal have helt så meget hængerøv:



Og så lige som en sidste ting (eller to) - minimuleposer med hver af de skønne tøsers forbogstav på:
Kære Anette - tillykke med at i nu er 4 i jeres familie - og jeg håber at du bliver glad for de småting jeg har bikset sammen til jer, også selvom nu måske læser om dem her, før de dukker op i jeres postkasse....


2 kommentarer:

  1. Igen Julie, du er fantastisk:) og kurven er tom for ufoer:) glædelig jul og klar til et nyt år:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mie. Godt nytår til din familie også!

      Slet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...