24. aug. 2011

Drenge muleposer

Da jeg var barn (så lyder man gammel ikke?) havde jeg et rigtigt dårligt forhold til muleposer. Min mors hjemmesyede var nemlig af den slags som var billige, hurtige og robuste (hvilket jo egentlig er 3 fantastiske krav til en indkøbspose) MEN jeg skammede mig over at bruge dem og foretrak en plastikpose. Det ændrede sig da jeg faldt over en TUT på muleposer med foer og applikationer på babyxplore som dygtige Mette (det er hende der har Musberg) havde lavet. Så var jeg fanget i fælden, hooked og afhængig. ALLE i familien blev begavet med muleposer - og enkelte fik faktisk mere end en. Her kommer lige et udsnit af de mest drengede:
De er alle syet i ensfarvet ½panama (jeg kan best lide den fra Stof2000) og foret med enten ensfarvet lagenlærred eller printet bomuld. Motiverne til applikationerne finder jeg via søgning på google image. Cars muleposen (både for- og bagside er vist) er dog en undtagelse. Den er lavet med snyde-applikationer = motiver klippet ud af noget printet stof.

Så kommer der lige de to nyeste - syet her i Boys Month. Det er julegaver (ja, jeg er i god tid, men det er jo nu der er Boys Month) til Isak og Oskar:
De er syet i blå ½panama og foret med tynd hvid/blåstribet bomuld.
Det er langt fra de sy-teknisk flotteste applikartioner jeg har præsteret - skulle lige lære at applikere på Pfaff'en....og næste gang vælger jeg en anden traktor for jeg er ikke helt tilfreds.
 

2 kommentarer:

  1. Hvor er de bare super fede! Flot flot arbejde. Ikke bare her, men også med alle de andre indlæg - jeg er dybt imponeret :-)

    SvarSlet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...