10. sep. 2013

Et lidt grønnere liv

Siden starten af det her skole år har jeg indfør en daglig "grøn" tallerken/fad. Når vi kommer hjem om eftermiddagen, så smider jeg 3-4 grøntsager/frugter på bordet mens Philip laver lektier og Olivia tegner eller laver perler. De ÆDER! Og ret faktisk har de flere aftener EFTER aftensmaden spurgt om de ikke måtte få et fad med grøntsager mere... Billederne er bare til inspiration, hvis nogle af jer vil med på vognen med at få familien til at spise mere grønt. Der er intet fancy i det på fadene - det er helt almindelige børnevenlig ting:
Agurk i skiver/stænger m/u skræl, dampede gulerødder, kiwi, peberfrugt, ananas, æbler, bambusskud, friske abrikoser, små mozeralla kugler (godt nok ikke en frugt, men de lå lige i køleskabet den dag...), tomater, asparges, banan, melon.

3 kommentarer:

  1. Det er en super god ide´. Har jeg også gjort nogen gange, men er ikke helt så stabil som dig :)

    SvarSlet
  2. Dejlig ide - og tydeligt, at børn ikke behøver Kinder-ting, men bare gerne vil have noget at spise... :-)
    Da jeg var lille, lavede min mor altid en skål med udskåren frugt, når vi rigtig skulle hygge fredag aften. Engang imellem var der lidt god chokolade på - men ellers var det "bare" bananer, æbler, pærer og anden god frugt på. Og så serveret med en pindemads-pind - ren luksus!

    SvarSlet
  3. Super Julie:) dejligt at de tager godt fra.

    SvarSlet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...