13. sep. 2012

Billedløs Videnskabs-børne-fødselsdag

Onsdag holdt vi Philips fødselsdag for drengene fra klassen. 13 7-årige i vores lille rækkehus....Philip havde bestilt videnskabs/NØRD fødselsdag. Derfor lavede vi forskellige forsøg med drengene - men jeg har ikke et eneste billede af dem....vi havde vist nok vores hænder rimeligt fulde! Hvis du selv vil lave forsøg på børne-niveau, så er experimentariets hjemmeside et rigtigt godt sted at starte. Som ekstra bonus havde jeg fået fat i tøris, kitler og lidt andet lab udstyr på arbejdet, så vi kunne være korrekt påklædt til forsøg og også lave teaterørg med tørisen. Fødselsdagsbarnet havde en god dag:
Kagen skulle være en NØRD kage på bestilling fra Philip. Jeg havde tænkt mig at det skulle være en multifarvet dej med vanillesmag overtrukket med MMF og glasur...men den hævede og hævede og hævede og svinede hele ovnen til - uden nogensiden at blive gennembagt. Efter 2 timer og 15 minutter tog jeg en hurtig beslutning og smækkede en chokoladekage sammen. Tiden til pyntning var jo gået fløjten, så køn blev den ikke - men den blå glasur havde den rigtige NØRD nuance...
Kagen blev spist til sidste krumme og der var kun ganske få M&M cookies tilbage:
Og så er vi ikke færdige med at fejre den ungen mand - fredag efter skole kører vi til Legoland....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...