30. sep. 2011

Svampet lækkerhed

Hvad gør man når lysten til chokoladekage overmander en og man mens man finder ingredienser frem falder over en karton kirsebær sovs som kraftigt nærmer sig sidste anvendelsesdato?

Det her:
Kirsebærsovsen hældes i en sigte for at skille tyndt fra tykt
2 æg og 2 dl sukker piskes lyst og luftigt. Rør ½ dl olie, ½ dl mælk (eller vand eller juice) i sammen med det tynde fra kirsebærsovsen, 2 spsk kakao med top (stor top - vær ikke nærrig med kakaoen), 2 tsk bagepulver (igen med top) og 2½ dl mel i.
Hæld dejen i en form (der er bagepapir i min form fordi jeg ikke gider smørre og sukkerdrysse den...) og læg det tykke fra kirsebærsovsen ovenpå i klatter:
Bag kagen midt i oven ved 200 grader (ikke varmluft til kager - jeg synes det gør kagen tør...). Tag den ud og lad den køle af.
Når den er kølet lidt af, så tag den ud af formen og drys den med kakao og spis.
Total svampet lækkerhed! Og det bare fordi jeg ikke ville smide den kirsebærsovs ud som jeg købte billigt efter sidste jul....

1 kommentar:

  1. Jeg bliver da lige helt vildt lækkersulten, madspild er også dumt.

    SvarSlet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...