27. maj 2011

Kage

Min mor blev 70 år i går. I morgen holder hun cirkus-fest med mad udefra, telt i haven og 50 gæster. Jeg har vundet opgaven med at bage kagen. Jubbiiiii! Selvom det er flere år siden jeg sidst har leget med fondat, creme og mousse - så er jeg godt tilfreds med resultatet!

 

Den består af to chokoladebunde og 1 vanillebund. Mellem dem ligger der klassisk hindbærmousse og tobleroonecreme - og lidt hindbærlikør...

Resterne (afskær fra kanterne) og lidt creme og mousse blev most godt og grundigt sammen til en slags romkuglemasse og overtrukket med chokolade. Pynten er diverse sukkerstads fra skabet. Ikke en krumme er dermed gået til spilde og det er da meget godt gået i disse "stop spild af mad"-tider. De smager forresten FREMRAGENDE!



Det sidste på kagebordet bliver pyntede flødeboller, men de laves færdige på stedet da de kan være en noget langhåret affærde at transportere...

Håber på en dejlig dag i morgen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...