19. maj 2014

Bededagene i Baljebo

Nøj, hvor har vi nydt det gode vejr! Og da det begyndte at regne søndag, sad vi i det varme vand i vildmarksbadet og nød, nød, nød den lækre varme mens regnen dryppede på os.
Olivia og jeg impuls-købte en parasol i Netto og satte den op foran legehuset - det førte til at begge unger sad og byggede med plus-plus i flere timer:
De små blå stole fandt jeg sidste år i Kvickly og det lille gule bord overtog vi sammen med Baljebo.
Vi gik ned til fjorden med spand og fiskenet for at soppe og fange fisk - jeg troede da ikke at man kunne fange en dyt så tæt på land, men Philip fangede både en reje og en hundestejle, mens naboens børn havde held til at fange en lillebitte rødspætte! Olivia kunne ikke styre den lange stang på fiskenettet, så vi gik hjem og hentede en lille si og så pjaskede hun også løs.
















Dagens fangst - lidt tang, små sten, sand, en reje, en hundestejle og en masse vand :-)



Denne gang havde vi huske sømpistolen, så blomsterne kunne endelig komme i blomsterkasserne på legehuset - vi skal have købt lidt flere. Godt de ikke koster alverden i IKEA.



Mit yndlings træ i haven havde foldet alle sine smukke blade ud - det er simpelthen såååå smukt når solens stråler rammer træet.




Den sidste aften havde jeg lovet Philip en luksus dessert. Vi blev enige om jordbærgrød, vanilleis og flødeskum (nok i virkeligheden mest fordi Philip længe har drømt om flødeskum på dåse....utroligt hvad der kan gøre en 8-årig knægt glad). Netto var løbet tør for vanille is, så istedet blev det astronaut is - yep - den klassiske nu på 1 liters box med vingummier und alles. ... Tror at det havde smagt sådan bare liiiiidt bedre med vanillie is.



Og så det Philip har drømt om - kamp med flødeskum. Godt at der kun var en ½ dåse tilbage....






10 kommentarer:

  1. Jeg bliver altid så glad når du viser billeder fra Baljebo - SÅ hyggeligt. Det er da lige sådan en parasol vi mangler i vores sommerhus.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Baljebo gør også mig glad! Og parasollen var en investering på 50 kr... SÅÅÅÅ godt givet ud!

      Slet
  2. Hvor ser det råhyggeligt ud...

    Jeg er lidt misundelig ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså jeg snyder jo også BIG TIME! Der er ingen billeder af det hårde arbejde og de grimme kroge....

      Slet
  3. Det ser bare så hyggeligt ud :).

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må tage D under armen og komme på besøg!!!

      Slet
  4. Sikke en hyggelig bededagsferie og skønne billeder :) Vh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig hyggeligt. Bare et døgn med godt vej - så er der sååå lækkert. Men regnvejr - det egner Baljebo sig bare ikke til.

      Slet
  5. Hvor ser/lyder det bare hyggeligt

    SvarSlet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...