18. jan. 2013

Olivias 2 års fødselsdag

Olivia havde mareridt i nat. Hun kunne ikke rigtigt forklare om hvad men det var noget med en nisse.... Derfor sov hun i vores seng da væggeuret ringede.
Hun slog øjnene op og fik øje på bunken af gaver på toppen af reolen. "Olivia ha' gaver NU" sagde pigen og fik naturligvis en gave - resten ventede vi med til i eftermiddags efter vuggestue og hentning af mormor. Til børnene i vuggestuen havde vi (Philip og jeg) bagt 2-taller:
100 2-taller fik Olivia med til at dele ud - og dåsen var næsten tom da den kom med hjem. Dejen er en almindelig mørdej proppet med vanilie. Til de voksne i vuggestuen havde hun den her kurv med:
Kurven var fyldt med øko kaffe, chai-pulver, små gode knækbrød, 2 glas hjemmelavet marmelade og hjemmebagte mandelbiscotti.
Da jeg kom hjem fra arbejde fik hun lov til at åbne alle sine pakker: Legemad, dukkehus, indkøbsvogn, tegne-tæppe, hånddukker, duplo osv. Og så havde mormor taget kage med - betrukket med marcipan:
Og jeg fik lige lagt "hindbær-snitterne" sammen - de er udstukket med vores champangeglas og derfor kun en anelse størrer end en 5-kr. Dejen er den samme som 2-tallerne...man må jo godt være lidt effektiv i køkkenet ikke?
Således godt proppede af gode søde sager, var det godt at aftensmaden blot bestod af en af Olivias favoriter: Tomatsuppe!
Nu slapper jeg til Bond - Golden Eye inden det er nat-nat.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...