9. nov. 2011

At lege med nye teknikker...

De sidste par dage har jeg leget med en - for mig - ny teknik. Man printer et billede/foto/tekst på en laserprinter og maler sit emne i en grundfarve (jeg er startet med hvid). Det printede billede presser man med billedsiden nedad ned i den våde maling. Så skal balladen tørre - mine forsøg tørrede til dagen efter. Næste trin er at vaske/nulre papiret af så kun det printede motiv sidder tilbage i malingen. Dette trin er det sjove - der er lidt som at fremkalde billedet. Nulrer man for lidt bliver det sløret og nulrer man for meget går der hul i motivet. Til sidst har jeg larkeret emnerne. I får lov til at se de bedste forsøg:

Jeg er ikke helt overbevist om at teknikken "vinder" over alm. dekupage.... tror nok de to teknikker er bedst til hver deres ting. Men det er helt sikkert en sjov teknik at lege med og resultatet ser sådan lidt gammeldags ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...