13. jan. 2016

Hunde-leger-gemmeleg kjole

Jeg har støvet et ældre yndlings mønster af. Det er fra Ottobre. Det gik nemlig op for mig at kløver-kjolen var ret meget for lille....Den var for stram og for kort.....Æv for den var sååå lækker i frotte-stoffet med kløvere på. Men den bliver sendt videre til vores venners datter, så jeg ser den nok igen om 1-2 år når hun kan passe den.
Men der måtte en ny kjole til i det samme mønster. Nu er vi oppe i størrelse 110 - men den er lidt stor til Gøjen. 
Jeg havde ½ meter af stoffet med hundende, så mønsterdelene blev lagt på stoffet igen og igen og igen. Ca 1 time tog det før jeg syntes at stoffet var udnyttet optimalt. Ryggen er ensfarvet på det øverste stykke og skørtet er med hunde.
Den ensfarvede er en virkelig lækker meleret lyselilla jersey som jeg naturligvis ikke kan huske hvor jeg har købt.....æv.
Ny yndlingskjole ? Det tror jeg bestemt....
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...