22. dec. 2011

Juletræet med sin pynt

Tænkte at det var på tide at vise årets træ frem - det har stået færdigpyntet siden d. 5. december. Træet står i udestuen - lige udenfor det store stuevindue, så man kan sidde inde i varmen og nyde synet.
Årets træ har lidt færre grene end jeg foretrækker og der er derfor slet ikke blevet plads til alt pynten. Det er dog hovedsagligt "efterpynten" (altså det pynt jeg pynter "efter" med, når alt det vigtige er hængt på, for at lukke huller) der ikke er kommet på....Først nogle mørke-billeder taget i går aftes:
Vores træ er altid holdt i hvidt/sølv og pyntet med MANGE SMÅ ting. Sidste år og især i år har der dog sneget sig flere faverige ting på - især figurkugler:
Den lille prisme-engel er én af tre som en tidligere kollega har lavet til mig. 
Snemanden (under prisme-englen) er lavet af en bjælde og glas - igen har jeg tre af dem. Købte dem i Åhlens da jeg boede i Stockholm.
Det hæklede snefnug fik jeg i en krea-julegave-leg sidste år og jeg har 5 af dem. 
Den anden snemand er udstanset finer som jeg har malet - noget af det julepynt jeg selv lavede da jeg boede i Stockholm ligesom den  hvide fugl. Jeg har 8-9 stykker af både snemand og fugl. Fuglene er blandt mit absoluttet favorit pynt. 
Stålperle-englen lavede jeg en bunke af sidste år - der var et kit fra CChobby. 
Metal-snefnugget er fundet i Netto. 
Ugle-figur-kuglen er ny fra i år og fundet i Netto. 
Jule-tux (altså pingvinen) er et billede fundet på nettet og printet både i retvendt og spejlvendt format. Klippet ud og limet sammen før de er lamineret. Så føler min nørd-mand også at juletræet er hans....

Og så lidt billeder taget i dagslys:
Det er sjovt som fotos bare slet ikke yder juletræer retfærdighed. På billedet ser vores træ mest grønt ud - men udtrykket i virkeligheden er langt mere hvidt.... Flere detaljer:
Figur-glaskugle-pingvin. Vi har haft den i ca. 10 år og jeg mener den blev købt i Søstrene Grenes.
Figur-glaskugle-egern. Fakta i år.
De to slags metal hjerter er fra Føtex for nogle år siden.
Figur-glaskugle.papegøjen er fundet i Netto i år.
Glimmer saksofonen kan jeg ikke huske hvor jeg har fra - men jeg har to...
De traditionelle flettede stjerne (sølv og hvide) er det Robin der står for og der kommer et par nye til hvert år.
Sølvtrommerne er sådan nogle billige nogen fra et supermarked - Philip elsker dem.
De hvide perle-hjerter har vi lavet i år.
Figur-glaskugle-uglen er fra Netto ligesom kolibrien begge fra i år.
Glasenglene har jeg haft "altid". Kan huske dem fra da jeg var lille. Men de er højst sandsyneligt fra et supermarked.
Sølv-paddehatten er fra Fakta i år.
Den lille snemand er TUNG og lavet i keramik. Vi har tre men jeg ved ikke hvor de er fra.
Figur-glaskugle-uglen er fra Netto i år.
Glashjertet og kuglen er blot eksempler på noget pynt vi har rigtigt meget af. Køber sådan noget hver gang jeg falder over det, fordi jeg godt kan lide at "basis-pynten" er varieret.
Arkryl-stjernerne og istapperne er noget af det eneste pynt der er i plastik - men de glimter så fint i lyset.
Metal kræmmerhusene købte jeg mig fattig i da jeg var på SU - de er fra Føtex og slet ikke dyre. Men de åd en god bid af SU-budgettet.
Metal-juletræet er fundet i år i Tiger.
Glasfuglene har vi en lille bunke af i forskellige varianter - de sidder altid på de øverste grene.

....og så har vi forresten en hvid engel i toppen af træet, men jeg har ikke fået taget billede af den og nu er det mørkt igen....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...