3. dec. 2011

3. December: Hama flag

Dagens pynt er for de standhaftige.... det er nemlig liiiidt kedeligt at lave så mange ens perleting - men godt ser det ud når man er færdig. Og svært er det jo SLET IKKE.

Jeg har lavet to varianter - små almindelige Dannebrog og splitflag. De er anvendt som:
Enkelte ornamenter blot med lidt sytråd som ophæng - jeg synes at splitflagene er kønnest til dette.
Guirlande/flagranke, hvor jeg har syet flagene fast på silkebånd - SÅ FINT til juletræet.
Julekort - helt enkelt limet på kort foldet af karton med en limpistol.
Gavemærker - igen bare limet på med limpistol. Gavemærkerne har jeg klippet ud og givet huller med Prymtangen.

Stjerneskålene har jeg forresten fået i julegave for et par år siden af min mor - det er Sirio fra Kähler. De er mere kønne end praktiske, men er som regel i brug hele december enten som en del af julepynten eller som konfekt-skåle.

2 kommentarer:

  1. Sejt! Den er jo for fed den flag ranke. Kunne være man skulle have perle pladen frem;-)

    SvarSlet
  2. Jeg er liiidt forelsket i den - har faktisk en med 30 flag på....

    SvarSlet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...