19. dec. 2011

19. December: Kræmmerhuse

Kræmmerhuse må der til! I år har jeg både fedtet med nogle i papir og nogle lidt mere interessante i uld...
Først til dem i papir:
De er alle lavet ud fra den model på mønsterarket med lige kant:
Det røde er klippet i flot præget papir og har fået pålimet grønne silkebånd
Det hvide med klistermærker har Philip dekoreret.
Det andet hvide har fået et udvalg af røde bånd limet på.
Det sidste hvide/sølv er en "lappe-løsning" af stumper af matchende papir.

Kræmmerhusene i uld er klippet efter modellen med bølget kant. De har fået syet hjerter på, er blevet syet sammen og har fået syet hanke på - alt super hurtigt på symaskinen. Efterfølgende er de blevet vasket i vaskemaskinen på det hurtige 40 graders program for at de skulle få et filtet look. De skal vaskes i HVER DERES vaskepose...og jeg havde jo ikke 10 poser (og jeg havde syet 10 kræmmerhuse...) så jeg var inde hos naboerne for at samle sammen til de 10 stk, og alle kræmmerhusene dermed kunne få en tur i vaskemaskinen samtidig.
Men hvis man ikke gider at lave sine egne kan man jo springe over gærdet og printe og lime nogle fra nettet. F.eks. de her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...