19. jul. 2011

Sukker med sukker på med sukker på

Olivia havde fødselsdag i går - blev ½ år. Sådan en mærkedag kræver kage. Inspireret af bloggen Himmelske kager besluttede jeg at Philip og jeg skulle lave sugar cookies. Tænkte at det kunne være et hyggeligt lille projekt her i ferien.

Dejen æltede jeg sammen næsten efter Camillas opskrift (æggene i køleskabet var små, så brugte to og lidt mere mel) og det er sørme en nem og let håndterlig dej. Philip stak ud og stak ud og stak ud - 3½ plade blev det til.

Så skulle de pyntes og vi ville prøve med MMF. Så en portion blev lavet efter Kagemors opskrift. Det er sååååå let og indfarvet med pasta-farver (orange, lilla og pink). Igen stak Philip ud og stak ud og stak ud og jeg limede med lidt æggehvide pynten fast på kagerne.

Detaljerne ville vi prøve at lave med Royal Icing (det ser så let ud på Camillas blog) - men vi skal vist øve os lidt for vores er ikke helt så elegante.

Dermed sukker (sugar cookies) med sukker (MMF) på med sukker (Royal Icing) på - og omgående sukker hovedpine til mig og al for meget energi til Philip (han kunne næsten kravle på væggene) selvom vi kun spiste et par stykker hver....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...