15. sep. 2011

Fødselsdags-cars-lagkage

Philip havde ønsket sig en cars-lagkage fyldt med hindbærmousse og vanillecreme....

Kagen er bygget af lyse bunde. I det nederste lag var der blåbærsyltetøj, markroner og vanillecreme. I det øverste lag var der hindbærmousse. Den er smurt på toppen med glasur rørt af fromagefrais, vanillesukker og flormelis - en rigtig tyk og fed glasur som sukkerbilledet sad godt fast i. Det er den samme glasur der er hældt rundt om billedet og pyntet med MMF-konfetti. Det røde bånd der går rundt om kagen er købt rød MMF - jeg synes nemlig ikke at jeg kan opnå en RØD ved at lave det selv. 
Sukkerbilledet og den røde MMF er købt online i Holland men jeg har også før købt det hos Fru Hurup i Lyngby. Man må sige at det er at slippe let om kagedekorationen når man bruger et sukkerbillede...men at modellere Lynet , så han kommer til at ligne...der er jeg bare ikke nået til endnu. Philip er MEGET tilfreds med kagen og sidder lige nu og spiser "dagen-der-på-lagkage".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...