11. apr. 2018

Flået kjole

Jeg ville sy en enkel kjole for lige at lege lidt med min nye Brother Cover. Der blev valgt en smuk men ekstremt levende strik i skabet. Mønsteret er min MosterLotte basis mønster her med lommer og højkrave. Jeg lavede ærmerne lidt længere (5 cm) end jeg plejer - det skulle være en rigtigt vinterkjole.
Coveren er brugt på skuldersømme, lommer og oplægningen. Den skal jeg nok blive glad for! Og kjolen er allerede en favorit - total skøn at have på og med dejlige lommer og et hals-rør stor nok til at putte sig i når det er koldt. Så gør det ikke så meget at jeg bandede en del da den skulle klippes og sys....stoffet strækker på alle leder og kanter og vil absolut helst ikke ligge på et bord, men foretrækker gulvet.
Var faktisk nervøs for om der var hold nok i stoffet til at brystindsnittene kom til at sidde rigtigt - eller om de ville trække sydpå. Men det holder. De sidder hvor de skal. Total succes.
...og så har jeg "flået" den på ryggen. Der er syet et stykke sort jersey med ret meget hold i på bagsiden og det sorte er stukket fast i striber hen over ryggen. Bagefter har jeg klippet op med min applikations saks ligeså forsigtigt for hverken at klippe i det sorte eller i de stikninger som holder det hele sammen. SJOV teknik at lege med!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...