14. jul. 2016

Ny YNDLINGS kjole

Jeg har været på kjolekursus hos Moster Lotte (find hende på facebook). Hold da op! Hun hører og ser jo den enkelte kursist og hjælper med de rettelser som man ønsker sig. Kæmpe tak og en anbefaling herfra!
Mit mål for weekenden var at konstruere og tilrette en bolero-kjole. Det er den perfekte kjole til arbejdsbrug. Man skal ikke tænke over tilbehør - bare hive kjolen ud af skabet og over hovedet og så er man klar. Det er lige mig! Oveni så kan man få brugt de fine små stumper stof som man kun har ½ meter af til bolero-delen! Total win-win. Elsker den!
Jeg tog udgangspunkt i Onion 2045 og så hjalp Lotte mig med at tegne kraven om! Jeg skal øve mig på at få belægningerne endnu bedre og have tilrettet nakken lidt mere - vil have den en smy højere...
Stoffet er en jersey-jacard (fabric road) og en punto-jersey (stofdepotet) - de var ikke købt til formålet men passer såååååå smukt sammen.
Nøj hvor er jeg altså GLAD for den kjole....må sy flere...må sy flere....skal sy flere....vil have flere....

2 kommentarer:

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...