29. okt. 2015

Top-5 hjemmesyede julegaver til MÆND

Så er det igen season for produktion af hjemmelavede julegaver! Elsker det - selvom tiden ikke er der i år pga den opgave som skal aflevers d. 21 december. Måske kan jeg nå lidt og hvis ikke er der jo et par dage fra d. 21 til d. 24...
Jeg synes det altid er svært at finde på hjemmelavede gaver til mænd. Men her kommer en hurtig top-5 over ting som altid hitter.
1) BUFF - jeg har med succes foræret Buffs til de aktive mænd som løber og cykler. En buff i enkelt lag jersey varmer lige tilpas. DIY her.
2) Toilettasker. Flere af mændene i familien brugte en frysepose til tandbørste og deo og så ikke behovet for andet. Men de har også erkendt at en lækker toilettaske ikke er en helt ringe ting :-) Med en god deo i, så er gaven hjemme. Min meget læste DIY på firkantede toilettasker med pæne hjørner indeni og skjulte sømme ligger her.
3) En jerseyhue ala beanie. DIY ligger her.
4) En mulepose. Mænderne i vores familie bruger dem når de handler, som sportstaske, når de skal på en hurtig weekendtur, til møde i vin-klubben osv. Mulerne skal bare laves enten seje eller neutrale eller med et tema som passer til modtageren. Her er bonus-svigerfars (vin-nørd):
5) Lille pung til plektar til guitaristen, tee til den golfglade, mønter eller andet. Her er den som Philips guitarlærer fik. DIY ligger her.
Hvad syr du som julegave til mænd?

7 kommentarer:

  1. Nogle rigtig gode ideer...her har boxershorts også været en gave :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. UUhhh, jada! Det kan jeg bruge til manden....hvis jeg får tid til hjemmelavede gaver i år.

      Slet
  2. Virkelig gode ideer - tror der skal sys en del BUFF's og Beanie i år :) Her er manden kitesurfer, så jeg har syet opbevaring til surffinner det ene år, ala de der rullepenalhuse man ser rundt omkring til hæklepinde osv.den bliver flittigt brugt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og etui til min fars Iphone har også været en gave - nøglesnore har forresten også været et hit til mændene

      Slet
    2. Nøglesnore har vi også brugt. Og fedt med noget helt personligt som surf-opbevaring!

      Slet
  3. Tak for alle ideerne :-) Jeg har syet mulepose/taske til svigerfars nodestativ og musikmappe og pung til musiklampen.

    SvarSlet
    Svar
    1. SÅ lidt. e er bare det bedste når man kan lave noget som understøtter en hobby.

      Slet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...