10. aug. 2013

Et legehus

I sommerferien byggede vi legehus ved Baljebo. Jeg har længe syntes at Olivia skulle have et legehus - sådan et hvor hun kan åbne og lukke døren igen og igen. Vi har et legehus hjemme i haven ved rækkehuset men det er bygget som en brandstation og man skal klatre op til en lille platform for at komme ind i huset - eller glide ned af brandmandsstangen... så vi manglede et "rigtigt" legehus og der var plads til et ved Baljebo.Det blev leveret i en lille milliard dele på en palle og så gik vi ellers igang:
Dag 1: Gulvet er lagt på et fundament af små fliser - de skøre unger bruger det som scene og danser Gangnam Style...
Dag 2: Vægge, hems og en af mange regnvejs-pauser.
Dag 3: Tag og tagpap - og flere regnvejrs-pauser....
Dag 3 og 4: Maling, maling og lidt mere maling (sort og hvid fordi det var den maling som vi havde eftersom Baljebo er sort/hvid og alt træværk derhjemme efterhånden også er sort/hvidt - da vi flyttede ind var der alle nuancer af sort, grøn og blå...).
 
Det lille hus er færdigt. Philip har sovet den første nat på hemsen. Der mangler "pynt" som husnummer og postkasse og indeni er det heller ikke helt færdigt - men nu kan det holde til både regn og blæst. Og vigtigst af alt - Olivia NYDER at åbne og lukke døren!

23 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det synes jeg også - og det bliver bedre når postkasse, husnummer, blomster, flagstang osv kommer på plads.

      Slet
  2. Svar
    1. Begge unger er også svært godt tilfredse!

      Slet
  3. Hvor charmerende - hvor er det fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Her: http://www.solundhuse.dk/products/legehuse.11227/lille-marie.10799

      Slet
  4. Hvor er det fedt. Uh jeg ville elske at give mine børn sådan et, men de er desværre blevet for store til legehuse.
    Med flot er det!

    SvarSlet
    Svar
    1. For stor til legehus? Kan man blive det?

      Slet
    2. Hej Krea Krumspring - Hvor længe leger man i legehus? Jeg kan regne mig frem til, at din datter er 8,5 nu. Jeg har en pige på 6 og en på 8,5 - vi flytter i hus med have her 1. oktober, og jeg ville så gerne give dem et legehus som jeres - så spørgsmålet: Leger din datter stadig i det? Er jeg naiv, hvis jeg forestiller mig, at man kan blive ved indtil 12-års-alderen?

      Slet
  5. Sikke et flot hus. Fantastisk med et legehus med hems, hvor man endda kan sove. Sejt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var nemlig hemsen som gjorde at det var det hus vi skulle have.

      Slet
  6. Hvor er det gennemført! Altså det er jo lige før at JEG ønsker mig et legehus nu:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tør da også godt indrømme at det er næsten lige så meget til mig som til ungerne.....

      Slet
  7. Et fantastisk lekehus. Gøy og se hvordan dere har gjort det hos der med farger og dekorasjon. I Norge er det www.redskapsboden.no som leverer samme lekehus. Fantastisk flott :)

    SvarSlet
  8. Flot! Har kig på sådan et hus også, og vil derfor gerne vide om I er tilfredse med det og kan anbefale det? Mvh

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har vi jo haft det i et år - og vi er meget glade for det!

      Slet
  9. Hej, flot hus i har bygget til børnene.
    Jeg har lige siddet og surfet - og faldet over dette hus. Vi har en på 1½ som midste i flokken - hvor gammel er jeres Olivia?; og vigtigst af alt - har I problemer med trapperne inde i huset?? Falder den lille pige ned - eller skal de bare lige øve sig lidt?
    Og hvor gammel er den ældste - og kan der sove to på hemsen?
    Mange spørgsmål - håber du vil tage dig tid til at svare.

    Venlig hilsen
    Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Olivia var 2½ år. Hun har kravlet på stigen helt fra starten og er aldrig faldet ned - men mine børn har også abe-gener og kravler på alt. Philip var 7 da vi byggede det. Med god vilje kan der sove 2 børn - men ikke ved siden af hinanden, en i hver ende.
      Vi har haft farfar og kone overnattende i legehuset istedet for at de skulle slå deres telt op. Den ene sov på hemsen den anden på en madras på gulvet.

      Slet
  10. Sikke et fint hus, nøjagtig det vi kigger på.
    Har i isoleret gulvet?

    Mange hilsner
    Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej. Det står blot på et solidt fundament bygget af træ - ovenpå fliser.

      Slet
  11. Vi skal bygge det samme hus i weekenden til vores piger :) Hvordan er fundamentet i den pakke, man har købt - altså hvad har I bygget/gjort ekstra udover det, der er i pakken.Jeg kan ikke helt finde ud af, om vi skal lægge nogle fliser, eller hvad der vil være smartest, for der skalselvfølgelig være noget luft under af en art, men vi ville egentlig helst have det "direkte" på græsset.

    Vh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg simpelthen ikke huske. Vi har jo haft det flyttet...men det står på den bundramme som indgår i konstruktionen af huset + en ekstra ramme i trykket træ + små fliser som "punkt.fundament"....

      Slet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...