5. okt. 2020

Barbie kjole måned - Kjole 5 og DIY

 Månedens femte kjole og månedens første DIY. Det her er en VIRKELIG let måde at sy en kjole på og den kræver meget lidt stof.

Generelt foretrækker jeg jersey og andre ikke-trævlende-stoffer til Barbie kjoler - så slipper man for zigzag eller overlock og kjolen bliver ikke så tyk i syningerne. Det her er en bomuldsjersey. Generelt bruger jeg stræksøm til dukketøj så det bedre kan holde til at blive leget med.

Vi skal sy denne her:

1)Først klipper du to ens stykker stof. Jeg har lagt det på skæremåtten så du kan sjusse dig frem til målene. Øverste mål er ca 7 cm. Længden er ca 23 cm. Kurven bestemmer du selv, men lav den lidt tætsiddene omkring Barbies barm og vig ved fødderne.

2) Læg de to stykker stof ret-mod-ret og sy den ene sidesøm
3) Klip 10 cm elastik (den helt almindelig på 5 mm bredde er fin) og sy den på langs den øverste kant. Jeg har lagt sømrummet fladt.
4) Buk øverste kant ned så elastikke skjules og stik den på plads. Det er den nederste af de to stikninger her:
5) Så ser retsiden sådan her ud:
6) Sy den anden sidesøm:
7) Hvis du har valgt noget stof der ikke trævler kan kjolen være færdig nu - vend den om til retsiden:
8) Lad Barbie prøve kjolen (hvis du ikke vil lægge den op er kjolen færdig)
9) Eller vend den til retsiden og læg den op - cm 1 cm oplæg er fint:
10) Vend kjolen til retsiden og den er færdig:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...