20. okt. 2019

Efterårsferie i Baljebo

Vores efterårsferie er tilbragt i Baljebo. Altså Philip var ikke med - han var i Jylland på spejderkursus. Vi tog derop søndag og hjem igen søndagen efter. Det var meningen vi skulle have haft gæster, men deres hund blev syg og eftersom vi ikke ville have Gimli smittet, så blev de hjemme.

Olivia og jeg tyvstartede ferien om torsdagen - efterskole kørte vi på biblioteket og Olivia fik frit valg mellem læs-selv-bøgerne og film. Det er mange timers gratis underholdning.....

Ud over bøger og film er der blev et brugt tid på LEGO (Olivia og jeg købte 3 sæt i Bilka, 1 til hende, 1 til mig og 1 til Robin) og små kreative projekter - som I kommer til at høre mere om en anden dag.

Virkelig slappe af ferie med mega meget regn og inde-hygge. Så snart det var tørvejr blev der gået tur langs vandet med Gimli. Han har en FEST når han får lov at løbe løs på stranden. Vandet er sååå sjovt og det er fuglene også. MEN når vandet når maven skal han bare ikke længere ud, så svømning har vi stadig til gode.

Jeg har ikke læst skønlitteratur i årevis...men i efterårsferien fik jeg læst hele to bøger. Ramslands Lyskabinettet og den uundgåelige Mugge og vejfesten. Begge kan anbefales selvom det er vidt forskellige kategorier.....

Den ene aften var det Olivia der skulle lave mad og hun lavede en farsbrøds-mumie. Ideen er hermed givet videre i disse halloween-tider.

Af udendørs-sysler blev det ikke til ret meget. Hvem gider klippe det sidste hæk i silende regn? Men Robin fik malet lidt af huset, legehuset og lidt af brændeskuret - så nu kan vind og vejr slide på det nye lag maling. Vi fik også leveret et "lille" læs brænde.....og kløvet og stablet en lille del af det - så nu ved vi godt hvad vi skal lave næste gang vi skal i Baljebo.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...