21. nov. 2015

Top5 - Syede julegave hits til kvinder

I år har jeg fokus på de gaver som ikke tager så lang tid - så der er ingen kviltede jakker og patchwork-tæpper på listen. Det er de lidt mindre ting og mere overskuelige at sy, som er kommet på listen. Håber at inspirere til hjemmelavede gaver.

1) Toilettasker. Jeg plejer enten at sy "min egen" eller den kviltede fra Line.
2) Tørklæder. Stort hit i de fleste garderober. Jeg vil gerne slå et slag for den enkle model, hvor stoffet er syet til et rør og derefter til en ring som så lægges 2 gange om halsen. Der ligger en DIY hos Heidi men det kan sagtens sys uden overlocker. Bare læg dit stof sammen ret-mod-ret på den lange led og sy hele vejen. Vend retsiden ud og læg enderne sammen ret-mod-ret. Sy sammen i ringen - når du ikke kan sy længere, uden at sy ind i den anden ende af stoffet, så stop og sy det sidste hul sammen fra ret siden.
3) Muleposer. Til indkøb, strikketøj, sportstøj osv. MEGET kønnere og mere holdbare end plastikposer.
4) Brøvkurve! Eller kurv til hækletøjet eller legetøjet eller? Jeg plejer at sy dem i voksdug og ½panama. Så bliver de dejligt stive og kan stå uden at man putter vlies i dem.
Men man kan også lave en firkantet version som er meget sjov. Dem kan man fint sy i bomuld men så skal der noget afstivning eller pladevat imellem lagene:
5) Personlige nøglesnore. Vælg stoffer som passer til personen i farver og motiver. Det kan blive ret personligt. Elsker min!


2 kommentarer:

  1. Skønne ideer til gaver - det er altså alt for længe siden, at jeg har været kunde på din blog og BX kommer jeg slet ikke på mere.

    SvarSlet
  2. Skønne ideer til gaver - det er altså alt for længe siden, at jeg har været kunde på din blog og BX kommer jeg slet ikke på mere.

    SvarSlet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...